tantgigant

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Susanne Jonsson - 19 mars 2012 19:56

Kan man säga... fattar inte ens att jag ids hålla på mellan varven. Jobb och sedan hem och hitta på en massa annat, tror det har med ljuset att göra, har faktiskt riktigt bra ljus fram till 19-tiden nu på dagarna!


Hur som haver, det rullar på med tanten. Ridigt ut mycket i vanlig ordning och hon är mycket trevlig. Inte blivit något dressyrridande på 2 veckor och det fick vi visst äta upp lite när vi var iväg till ridhuset i lördags med en stallkamrat. Stel och otymplig häst, hon försökte så mycket hon kunde men det gick inte för sig, förmodligen ryggen som ställde till det. Men fick till något sånärt bra arbete men var inte alls samma stadiga och smidiga häst så vi får allt skärpa oss och ge oss iväg och rida åtminstone 1 pass i veckan ordentligt igen.


Idag har syster kört Jollan, vi var bara ute en halvtimme och hon var glad! Själv red jag Johan bakom, mysigt till tusen att få jogga på gamle farbror igen, kärlek!


Hon får vila imorrn så kör jag henne själv på onsdag igen inför torsdagens dressyr, vila fredag och körning på lördag igen inför LD-programmet på lördag. Det gör nog hennes rygg gott.


Ska även tävla ridskolans polska märr Carla, hade planerat att rida Plexus som jag brukar tävla men farbror har varit halt och hans rätta identitet kom slutligen fram, herrn är helt plötsligt född 1990 (f.1994 annars) så den redan ganska gamla gubben blev ännu äldre, 22 år! Må säga att det är en jädrans krutgubbe som är så fin i sina rörelser, han var gudomlig att rida i höstas på KM! Han kom till ridskolan 2004 och har därmed tjänstgjort i 8 år och är en uppskattad läromästare. Carla är en stor dam, ridigt henne en del förut men jäklar vilken träningsvärk jag drog på mig efter den lektionen, jag är helt enkelt inte i min forna dressyrform som jag en gång var, haha   Jollan kräver inte fullt lika mycket ridning som den polacken!


Träffade även på fina Carmen häromdan! På tal om gamla hästar som hela det här blogginlägget innehåller (Jollan 16, Johan 21, Plexus 22). 2 jäntor var ute och red på henne och en travare, var tvungen att stanna och klappa på Carmen som nu har blivit 23 år gammal, utbildad MSV dressyr. Hon red jag under vintern/våren 2009 åt ägaren och hann ha mycket roligt, mycket ambitiös häst som man kunde leka i ökad trav och byten i vartannat galoppsprång, varvat med ett och annat bocksprång   härligt med gamla och fräscha hästar, född 1989.


Busig Johan med sin medryttare Maria, vintern 2011

 


Ett stycke tant Jollan i vårsnön 2009

 

Plexus hösten 2011, KM-dressyr

   


Carmen och jag våren 2009, 20 år på bilderna, glad i hågen!

   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards