tantgigant

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

ÄNTLIGEN!

Av Susanne Jonsson - 26 januari 2011 18:23

Igår var vi till ridhuset för förstsa gången sedan innan jul nångång då hon fick vila och nu verkar polletten ÄNTLIGEN ha trillat ner! Tog det 3-delade bettet och har förberett mig mentalt på detta i över en vecka att det ska gå bra och visst gjorde det. Lite spänd från början men när vi började trava bara släppte allt.


Vi gjorde mest lite "bäbis" övningar som öppna och flytta över till sluta, flytta för skänkeln i trappa längst diagonalen och lite annat smått och gott. I trav körde jag endast försök till öppna för att inte trigga igång något stress, samma med flytta för skänkeln i trav, lite trevande men vill inte gå på för mycket när hon äntligen var avslappnad.


Hon är ju som rolig den här också, var hinderstöd och bommar lagda längst väggen vid 4 olika ställen och de var väääldigt farliga. Sedan glömmer hon bort dom tills hon kommer på igen att hon var "rädd" för dom, syns på ett ställe i filmen där hon glor ögonen ur sig när vi travar förbi. Snuttan min   


Haha och så gillar jag det där med ärliga människor. Sandra (hon som kommer och rider Jollans ibland) var på ridskolan med sin mor som bara har sett min häst på bild. De kommer fram och hälsar medan jag gör i ordning tant och hon säger rakt ut:


- Inte kan det här vara Jollan? Men herregud vad ful hon är! (skrattar)


Snacka om klockrent och jag gillar som sagt ärliga människor, det är ingen vacker häst där hon står rakt upp och ner med sitt x-full huvud, i hagen ser hon mer eller mindre ut som en skadad ko men så fort hon rör på sig   


 
 
Amanda

Amanda

27 januari 2011 19:35

Hon är ju lite speciell :P Men hon är sjukt häftig och hade hon inte varit så hade hon ju inte varit Jollan! :P Hon var sjukt fin på filmen!!

http://www.passionpellini.blogg.se

Susanne Jonsson

28 januari 2011 15:13

Nä eller hur :) jättefin pålla, hoppas de håller i sig framöver

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards