tantgigant

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Susanne Jonsson - 31 januari 2011 19:47

Man tager vad man haver, sa Sussi och använde sporremmarna som deltatygel!   


Drog mig verkligen för att rida en tur på tanten själv i kolsvarta natten. Man målar som upp det värsta hela tiden och bilderna som for i mitt huvudet var en hysterisk Jollan som gick på tårna och härjade. Deltat var såklart hemma hos syster så fick improvisera och tog ett par sporremmar *S* Min häst har verkligen börjat landat här på jorden för hon spatserade iväg med långa kliv ut i mörkret, lite misstänksamt frustande men nog skötte hon sig alltid! Tog den kortare rundan som egentligen bara går runt hela Storbacken så den lär ligga runt 4,5 kilometer nånting tror jag. Skritt ner och längst vägen (trafikerad sådan) och tränade på övergångar och gode fin häst! Men huga vilken pärla jag har!  


Hon kunde t.om skritta efter all trav sista biten hem. De ni! Fin i munnen, en aningens spänd men ja faktiskt är det första gången vi var ute själva i mörkret. Är något år sedan och då hade vi nästan alltid vägbelysning där vi hade hästarna installade tidigare. Stor guldstjärna till min tant idag!   


Det enda problemet idag var väl att hitta rätt häst ute i kolsvarta hagen. Ägaren till gården är i Florida och då tycker dom väl att den enda utebelysningen som finns ska vara släckt = becksvart! Djuren stod med baksidan till men tur man kan skilja på dom ändå.


Första hästen vände sig om, en häst som smällte in med resten av den svarta kvällen med en stjärn = Tina.

Den andra hästen tog jag tag i täcket och drog lite lätt och då kom ett irriterat väsande ljud fram samt en viftande svans = Jollan

Den tredje hästen vände bara på sitt huvud och funderade vad jag ville en kväll som denna = Johan


Jollan identifierad och klar och hennes budskap var:  

Tant gillar inte när man petar på täcket, tant hatar täcken, tant skulle helst vilja vara naken året om. Vilket inte matte tycker. Det är vilda diskutioner om detta ibland   


Bjuder på två bilder idag. Den första är nog bland mina främsta bilder jag har producerat. Tyvärr inte orginalbilden och kraftigt förminskad. Jag menar, kolla träden och löven! Kunde inte få en bättre inramning till våran otäcke ryttare på den ack så gulliga Johan, haha. Var meningen att Tina skulle vara modell men vi var lite tveksamma om hon skulle gilla manteln som ryttaren bär på den tiden. I dagsläget skulle hon fixa det galant. Har en bildserie med samma motiv, är sugen att fota såna här bilder igen någon höstdag.

  


Och så en härlig vänskapsbild på Johan och Tina

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards