tantgigant

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Susanne Jonsson - 22 januari 2011 20:47

Vintern har visat sig från sin bästa sida idag. Åkte hemifrån strax innan 6.00 och här hemma var det -5, ligger då Dannero travbana i ett riktigt äckligt kallhål när det är närmare -16 när jag kommer fram?? Det är helt sjukt och då handlar det om ca 2 mil. Går åtminstone smärtfritt till när ponnyerna skulle ut och frukost fick de i hagen, nästa stall gick också hur bra som helst, blir nästan misstänksam när travardjuren är så lugna och beskedliga   det är ju såklart snälla djur allihopa men de alla kan ha ett dussin små jävlar bakom varje öra. Sandra kom och hjälpte mig med att göra rent och fodra hö innan vi susade in emot Kramfors för en liten dressyrsväng med stora bruna tanten som INTE var på gulligt humör.


Men iväg bar det och temperaturen låg runt -6 och strååååålande sol! Snacka om humörshöjare! Eventuellt kommer en kort film också men här kommer lite bilder. Nästan bara från höjervarvet då solen låg från det hållet så att säga, jag är ju så jäkla kinkig när det gäller skuggor på hästarna   


Nu ska jag försöka ladda om med lite soffläge och förhoppningsvis till sängs inom ca 1 timme. Har en dag till med dubbel-stall men den här gången har jag garderat mig lite mer så det kommer gå smidigare med utsläpp.

min vackra stora springare   bildbomb!

                

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards