tantgigant

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Filmen från träningen 7/12

Av Susanne Jonsson - 13 december 2010 18:34

Här kommer förra tisdagens träningsfilm. Hade hoppats på att få ut mer av den här träningen än vad som gick... tant blev än en gång jättespänd och knepig. Hon går emot innerskänkeln, lägger huvudet extra på sned och gör små "utbrott" mellanåt då hon tolkar mina hjälper helt fel, det blir som kortslutning helt enkelt. Var så illa att jag faktiskt hade träningsvärk i armarna dagen efter för att hon var så på bettet, suck... 100 steg tillbaka liksom. Men min instruktör tyckte hon var lugnare och såg bättre ut än förra gången.


- Det är bara att komma igen! Mera! Kämpa på!


  


Men det är så det är! Lägga det här i ett fack för sig själv och fokusera på annat nästa gång och kämpa på!


Till filmen då. Lite balansövningar för Jollan då vi skulle hålla oss på två linjer på varsin sida av medellinjen och flytta för skänkeln utåt och sedan tillbaka, hade varit jättenyttigt om inte tant hade tyckt att hon skulle bli hysterisk när jag bad om två saker samtidigt  På slutet syns 3 försök till öppna och där gör jag nånting som man verkligen måste vara noga på en häst som tappar takten - håll takten hur bluddrigt det än blir!


Ser ut som om jag har skitit ner mig totalt med så mycket kläder! Att min röv är gigantisk hjälper inte till heller, hahahaha!   Folk blir ofta irriterade på mig för att jag säger så om min egna kropp/vikt men för mig är det ett sätt att tycka det är okej med hur jag ser ut, haha :)


 
 
josefine

josefine

13 december 2010 19:38

Haha så gör jag oxå! Pratar om hur jag ser ut, typ, för jag är ju så nöjd med mig själv och tycker det är helt ok att ha både den ena och den andra skavanken. :-D Kan säga liksom värsta grejerna om min kropp, men det är aldrig så att jag verkligen bryr mig om att jag ser ut så. Dock kan folk tycka liksom "Ne men gud du ser inte alls ut så" och blablabla. :p

http://minfux.blogg.se

Susanne Jonsson

13 december 2010 19:58

Haha ja hellre skämtar man om det än att må dåligt över det :)

 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

13 december 2010 21:41

Vet du.. det finns en hel del positivt att ta med ur det där.. Komma hennes bakben bara.Hon bär bättre och troligtvis därför hon ligger på en aning. Den mer ärliga framåtbjudningen är också mer på plats.Det där är bara en fas.Jag tror hon kompenserar för hon bär annorlunda det är jobbigt helt enkelt. Det märks tydligt i öppnan på långsidan då hon spunkar ur lite.. det blev tufft.
Haha.. jag hade väntat mig en bra mycket mer tokigare jollan än så där ;-) efter din beskrivning. Visst hon lägger huvudet på sne.. osv. Jag är mest impad över hennes bakben faktiskt.. dessutom spårar hon faktiskt trevlig på böjt spår.vilket är viktigast. Var inte så hård med dig själv.Jag ser framsteg.. även om det kanske inte kändes så..
Kämpa på.För hon kommer bli himla fin din häst!
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

14 december 2010 08:19

Haha ja du vet ju hur det är... man är duktig på att vara så självkritisk eller hur ;) Satt faktiskt och tittade på hennes bakben igårkväll och funderade om de har sett ut sådär tidigare men tog mig aldrig för att kolla på någon äldre film, får ta och göra det för hon ser ju faktiskt väldigt trevlig ut trots allt. Haha hon känns alltid mer galnare än vad hon ser ut *S* När jag sitter och rider hemma och morrar så ser ofta syster ut som ett frågetecken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards