tantgigant

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Susanne Jonsson - 2 december 2010 21:04

För jag fick bilder av Maria (http://transportaren.blogg.se/) på mina två älsklingsdjur. TACK! Det ni nu ska få se är det inte allt för många som har sett faktiskt! JAG hoppar min Jollan! Sätter hellre upp andra som inte är så pass "hopprädd" som jag är. Att jag har flängt omkring på Johan i flera år kan ingen ha missat    På bilderna är det faktiskt bara andra gången någonsin jag hoppar henne, första gången på riktiga hinder, har bara hoppat någon stock ute annars, haha!


Pay and jump, 21 september 2009

            


Oh hjälp! En fotograf!!!

  

och såklart älskade farbror Johan! Här har vi någon som tycker hoppning på lagom höjd är det roligaste som finns! Kolla bara blicken på den gamle mannen!

          


och på tal om glad, så här glad är ofta jag när jag rider på världens bästa Johan!    Har så otroligt fina minnen tillsammans med den här raringen.

     

Av Susanne Jonsson - 2 december 2010 16:07

Hade rena sommaren igår, bara -9 grader helt plötsligt! Det blev en ridtur tillsammans med syster upp till Oxtjärn och mittersta vändplanen. P följde även med på Tina och alla 3 hundar var med. Atlas 5 år (schäfer), Driva 21 månader (spinone) och lilla Candy på 5 månader (schäfer). En härlig skrittur!


Började väl inte så härligt eftersom Jollan tyckte jag var en häxa som skulle knäppa spännet på grimman och högg emot min hand och lyckades få tag i ett av mina fingrar, tack och lov hade jag stora handskar så det var bara tyg om smakade på. Ibland är det bara som om självaste fan flyger i henne!!!


Det är ingen elak häst, absolut inte... men usch vad hon har åsikter och attityd. Hon fick skylla sig själv då det blev "backar jag, så backar du" när vi gick genom hagen.


Bli borstad tycker hon om, massage är på hennes villkor, inte för att hon har ont och reagerar men vissa dagar är vissa områden väldigt kinkiga! Sätta en reflexbrösta t.ex runt halsen, tvi vale!!! På med ett täcke, vad sjutton gööör du?! Hon sparkar aldrig men det är suuuura miner och verkar ha ett beteende som gör att hon bara måste få tag i nånting med tänderna så det lever om, räcker inte med att bara munhugga emot en vägg t.ex., nej nej det ska helst smälla flera gånger om i nånting  Hon råkade t.om få med sig en sån där upphängningskrok som man hänger över boxväggen så hon rev ner den med dunder och brak så den studsade emot hennes framben. En normal häst hade väl gjort ner sig totalt men hon bara spikar öronen framåt och ser ut att säga - Det var inte jag!


Efter att ET var ute så har vi fått i uppgift att gunga loss bäckenet på högersidan efter varje pass och hon står alltid lös på gången men hon blir så förbannad! Nästan så jag ska filma henne, ser ut som ett monster när hon hugger hejvilt i väggarna på båda sidorna innan hon lika fort bara ställer sig och finner sig i att bli gungad med halvslokade öron. Jag är egentligen väldigt utsatt där jag står på en stol på sidan om henne vid baken men hon rör inte en fena, bara får något utbrott framtill som bara verkar bli, mystisk häst 


Tar man fram en morot... så har jag världens gulligaste häst även om man spänner gjordar, lägger på täcken eller pillrar hon i ljumskarna. Då är hon så himla puttinutti minsann   De gånger man riktigt ryar åt henne ordentligt när hon är som värst så skärper hon sig omedelbart och öronen spikade framåt.


PMS-pålla   mycket häst att älska


Dagens bild blir på världens bästa Johan, tror jag allt ska ta mig en ridtur på han någon dag - saknar! Klokare blick får man leta länge efter.

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards