tantgigant

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Susanne Jonsson - 30 december 2010 21:34

Imorrn kommer Sandra och rider ett dressyrpass på Jollan efter att hon har slagit på hennes baksko! Hovis kommer förhoppningsvis till veckan. Väldigt trist då jag har tappat motivationen att träna henne faktiskt... det kom ju drygt en halvmeter snö på det som redan kommit som jag inte har en chans att skotta undan för hand, fick mig själv att inse att min rygg inte skulle gilla mig om jag tog mig an detta  Nog för att jag tar mig till ridskolan när den drar igång igen men hade gärna velat kunna påta på hemma också, jag beställde ju lagom mycket snö den här vintern men det fick jag inte! Får norpa lite parkeringar... höhö!


Det mesta jag saknar med förra stället var att vi hade möjlighet att rida på isen! I en vik som faktiskt heter Hästudden där det var långgrunt vatten som blir bottenfruset på vintrarna, fy vad kul vi hade!


Tanten har faktiskt stått hela veckan tråkigt nog. Har som sagt fått chansen att jobba 7-16 framöver och förhoppningsvis nästa vecka också vilket ger bra med pengar! Pengar som jag annars inte har så jag är jätteglad! Jobbet är ganska kämpigt och blir rejält sliten i kroppen mellanåt men det är lika kul ändå! Jag njuter! Därför blir tyvärr hästen lite lidande även om jag inte tror att hon bryr sig ett dugg den där. Inte heller jättelockande att rida ut i kolsvarta mörkret då det inte finns en enda vägbelysning i näheten, haha. Så är det när "hästen bor på landet" intill stan. Red med Pernilla ikväll upp till Oxtjärn med våra muntra tanter (not!) för en bensträckare! Hon känns fin åtminstone! Johan den drumeln har gått och trampat på sig själv och fått ett rejält sår i karleden och frambenet är rejält tjockt men han far omkring i vanlig ordning glad i hågen och visar ingen hälta ute i hagen. Han får följa med imorrn men på promenad när Jollan ska träna, då blir han nog glad! Älskade gammelfarbror! Benet såg mycket bättre ut nu ikväll. Återkommer förhoppningsvis med bild och/eller film från imorrn!


Bjuder på 2 bilder från 10 februari 2009, jag och Jollan ute på isen i dryga -20 grader och strålande sol   


  

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards