tantgigant

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Susanne Jonsson - 4 december 2010 19:31

Ja hur är det som egentligen? Satt och msn'ade med Lina (http://skogsryttare.blogg.se/) och helt plötsligt kom vi in på snöbjörnen då jag hade tänkt att göra ett sånt där konstigt ryck och skotta våran "ridplan" medan vi har så lite snö. Fick då veta att dom kallas snösläde?! Är det verkligen så? Haha   Välkommen till Västernorrland, höhö!


Kom lite mera snö idag, hur mysigt som helst! Nu är hela vintervärlden åter igen inbäddat i en härlig fluffig kostym! Det gillas skarpt.


Sandra var så snäll och kom och höll ett öga på mig när jag red Jollan på ridplanen en sväng. Ville ta ett liten lydnadspass efter gårdagen och med lite påminnelser från Sandra så var hon hur trevlig som helst! Såg nu på filmen att jag satt som en kratta bara, ser att jag vill återgå till min gamla sits (tippa upptill, skänklarna bak), ajja bajja!


Testade att rida med det 3-delade igen, länge sedan nu eftersom jag inte riktigt har velat släppt taget om jaktkandaret, det är ju inge kul när hon blir sådär stark när jag sitter med 3-delat men tog mig i kragen och gav mig fan på att det ska gå. Simsalabim hästen var jättetrevlig! Även om hon testade att tjorva lite så var Sandra där och påminde mig om att RIDA henne ur det istället. Pållan var jättefin och stabil i båda varven, t.om högervarvet kunde jag rida henne ordentligt.


Finast var hon nog på hemvägen uppför backen där jag brukar trava halva ungefär, blir ca 500 meter skulle jag tro. Blev lite misstänksam först att hon var spänd... det kändes konstigt men känslan jag hade när jag väl bara fick till sits, balans och ett lagom sug i bettet ja då ramlade polletten ner - detär såhär det känns när en häst bär sig själv! Doh!   


Vet ni! Nu är det Dagissnuten på tv! Jag är så löjligt förtjust i dom där gamla filmerna!   


Bjuder på en bild, film kommer förhoppningsvis på tisdag!

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards