tantgigant

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Det var som onödigt!!!

Av Susanne Jonsson - 10 december 2010 08:45

Mmmm stora tanten bestämde sig igår för att dra av sig halva bakskon och hur hon har lyckats vet jag faktiskt inte. Alla sömmar på insidan var borta och skon en aningens framskjuten, sulan hade hon knölat upp också. Men skon är HELT spikrak!  Så den drog vi av så hon inte drumlar bort den i hagen istället. Ska se om man får med sig hovslagargrejer från jobbet idag tills imorrn så man kan slå på den. Har vi bara pengar över en vacker dag ska vi köpa ett litet hovslagar-set från Hööks där de nödvändigaste grejerna finns för att slå på tappskor finns, skulle vara perfekt!


Träningen från filmen har jag bara inte orkat tagit tag i ännu. Ska försöka få det gjort snart. Ikväll kanske... först ska jag iväg och jobba vid 12 en sväng och så har jag jobb hela dagen imorrn och så blir det till att hjälpa till på ridklubben på söndag under deras lucishow.


Vet faktiskt inte hur jag ska göra med tanten, ska jag låta henne vila fram till nästa vecka kanske? Känns bättre det för hinner inte motionera henne nånting idag eller imorrn. Kan klämma in det på söndag förmiddag åtminstone. Äh det visar sig! Hon är en som inte alls mår dåligt att inte komma ut. Kanske rakt av att hon ska få vila sig fram emot jul nu och bara gå lite lätt? Nästa helg åker jag till Stockholm på hundutställning så kanske är lämpligt för vintervilan!


Sista delen av hennes nya utrustning kom igår! Bild kommer senare, såååå fint!   

 
 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

10 december 2010 12:54

Jag fanns på msn i går..Var det du eller jag som hade dataproblem?

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Susanne Jonsson

10 december 2010 15:35

Msn var helskumt igår! Försökte skriva till dig men det gick visst inte, sedan försvann du. Skitgrejer!

 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

13 december 2010 21:42

Vi får göra ett nytt försök någon annan dag =)

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards