tantgigant

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Susanne Jonsson - 4 mars 2013 19:32

Nej jag har inte shoppat, bara använt blå bettskivor för att få det mer stabilt i munnen på herrn med det raka bettet :-) söt va?

Funderade på vägen hem från jobbet om han skulle få gå mån-ons-fre och vila helgerna som han gjorde i veckan här. Meeen jag hade en tickande bomb som såg monster överallt och var rejält i gasen och låg på friskt så njäää vi tränar nog varannan dag som vi har gjort ett tag nu :-P

Eftersom han var så pigg sladdade han mest omkring på hela vägen och var irriterad på kusken när han inte fick springa fort. Joggade bort till vägen och tillbaka som uppvärmning. Fortsätter att nöta på 3 långsamma backar och idag kom jag åt honom rejält så han sprang rakt, det gick inte fort men det är sällan jag har hört honom flåsa så som han gjorde, det tog bra med andra ord. Stretchade bra, ingen mjölksyra, fin i muskulaturen och återhämtade sig på en gång när vi skrittade den korta biten hem. Mycket nöjd med dagens pass.

Av Susanne Jonsson - 4 mars 2013 06:09

Hittade ett likadant bucastäcke, samma storlek och modell, men vinterfodrat istället för ett regntäcke som han hade innan jag fick hem honom, det var kvarlämnat i stallet här så tänkte igår att det kan han ju ha när det inte är så kallt istället för det jättetjocka han har nu vid minusgrader.

Fanns inte på kartan att han kunde ha det! Fick knappt igen bogspännena och när jag drog det till rätta satt det ännu tightare över bogen, han kunde knappt sänka huvudet emot backen! Nån liten häst har blivit typ dubbelt så grov över bog på 6 månader :-)

Sparar det täcket åt någon framtida häst istället. Nu är det dags att fara emot jobbet, backträning står på schemat för lilleman i eftermiddag :-)

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards