tantgigant

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Susanne Jonsson - 28 februari 2013 21:53

Konstant trött, det är så mycket just nu. Framöver jämnar det ut sig åtminstone :-)

Blåyge har fått vad vi tror är tollsvamp på armbågsspetsen, en inflammation i en nerv som ligger där som kan orsakas av tryck/slag. Räcker med att de ligger ner så skon trycker så kan det bli så här. Han var lite öm första dagen men nu verkar han inte bry sig, inget som besvärar honom, återstår och se om och när den försvinner.

Efter jobbet selade jag på och tog en längre tur. "Terrängen" och underlaget var ganska krävande på sina ställen och jag vet faktiskt inte hur långt vi körde, kollade en ny väg men vände då en till väg dök upp längre ner, vette klån hur lång den tänkte vara så får bli ett senare projekt ^^

Glädjande så springer nu herrn mitt i vägen utan att dra sig emot högerkanten, vill kika lite till vänster ibland och försöker skjuta ut bogen men är betydligt lättare att korrigera nu. På vägen hem längde han gladeligen stegen och kändes så bra! Lite trött blev han allt, fick stretcha vänster bakben 2 ggr innan han släppte efter men muskulärt såg det bra ut. Vilade inget utöver det vanliga på bakbenen och ingen mjölksyra, inte stum eller hård. Ut i hagen 3 timmar till innan nattning vid 21.00 :-) älskar att ha honom hemma på gården! Släpper så gärna ut honom så han får röra sig än att låta honom stå direkt på box efter ett sånt jobb nämligen :-)

Min kära svärfar (äger en del av Blåyge) bidrog med ett traktordäck med fälg häromdagen! :-D så sambon ska fixa rep och jag får handla några rejäla karbinhakar så blir det till att dra kan jag lova! Äntligen! Den träning som är allra viktigast för honom :-) Nu får han dessutom dra i lätt uppförsbacke.

Hoppas att vi kan köra första passet på tisdag!

Blir fullt upp framöver nu. På lördag åker vi till Bergsåker för sista träffen för B-licensen. Uppskrivning 16e mars! Söndag blir det nog en lugn tur i skogen. Hade önskat att jag kunde ha gjort det redan imorgon men hinner nog inte innan kolsvarta kvällen.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards