tantgigant

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Susanne Jonsson - 26 februari 2013 20:54

Nästan, det har tagit i ordentligt idag!

Körde herrn på det raka bettet och krävde mera stöd. Han gick betydligt rakare idag när jag kunde parera upp honom, lite irriterad blev han när han fick ta i där han är svagare. Vill ju skjuta ut bogen till höger och ha stöd på kanten av vägen men det gick mycket bättre :-)

3 backar fick han ta, han måste verkligen träna upp styrkan där för oj så vrång han blir på mig, han segdrar ut till höger kant och tappar lite gång och tempo. Bara att nöta på sådär lagom mycket :-)

Mycket nöjd häst åter igen. Inte trött.i någon bakdel och kändes fin i muskulaturen. Massagen han får innan känns också super, får inte ut några reaktioner längre. Tanken var att ta ut equiterapeut i mitten av mars för att kolla upp om bäckenet har hållt sig på plats.

För övrigt en underbar dag. Nytt jobb fixat som jag börjar skola in mig på under några dagar. Kliver av mitt nuvarande jobb från den 1a mars och jobbar den 4e, sen blir det lite över 2 veckor hos Gunnar Melander istället 5-22 mars och inskolning samtidigt och sedan är det bara å köra på nästa ställe, hemtjänsten, strax över milen hemifrån bara :-D

Hann med en underbar promenad med sambo och hundarna på Valasjön vi har några hundra meter nedanför gården. Mys! :-)

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards