tantgigant

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Hoppträning

Av Susanne Jonsson - 23 maj 2012 23:00

Tant Brunstig har varit och hopptränat med Maria ikväll! Hon var mig veterligen inte brunstig hemmavid men ja det var fullt med fina pojkar på ridbanan så sugen blev hon och tjurig! Annars brukar hon inte reagera nånting speciellt men nu satt Maria där uppepå och hon har suttit på hon en gång tidigare sedan de var igång och tränade sist vilket var i maj 2009!  


Hon ville inte gå ifrån de andra, stod och tjurade, backade och stannade och tvärade i skritten men känner man inte Jollan riktigt kan det bli lite chokning men får man bara upp farten går hon som tåget.


För Jollans del blev det fokus på att hålla galoppen när hon väl kom ut på helt rakt spår. Var lite krånligt för piloten då hon känns så framåt och "het" när hon i själva verket behöver drivning hela vägen fram. Räcker med att man lägger om skänklarna så håller hon gångarten. Jättekul att hon dessutom har blivit så säker på avståndsbedömningen efter våra 2 senaste småhoppningar, helt otroligt  


 

 
 
Stallbruttan

Stallbruttan

25 maj 2012 09:48

Jaså, det var hon! Kände inte riktigt igen den svettiga damen under en annan pilot, och med målarfärgsångor i snoken ;) Snart har Daniela och jag (mest Daniela) fixat fram fina nya hinder som ni kan skutta över, så det är bara att hålla utkik ;D

http://stallbruttans.blogg.se

Susanne Jonsson

25 maj 2012 18:51

Härligt härligt! =D Duktiga ni!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards