tantgigant

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2013 22:05

Jävelhäst... jag och syster stod och knåpade ihop hans gamla hage med förhöjningar och det tog sin tid. Det var lycka när han stannade kvar hela lördagen!


Söndag släppte Amanda ut honom då vi hade tjejkväll och drack och hade trevligt under lördagkvällen/natten. Kl 9 fick jag sms både från P och Amanda att han åter igen stod i sin box inne eftersom han hade rymt liks förbannat!


Så han fick boxarrest hela dagen. Kunde inte köra till stallet så han kunde lika gärna stå där och "skämmas". Fy så less jag blir på honom. Nu har vi ägnat kvällen åt att göra förhöjningar där han gick ut, såklart längst ner i hagen där jag inte hade tänkt att hans ens skulle gå i djupsnön. Jävelhäst... nu ser det mer eller mindre ut som Alcatraz... men kan lova att den där hästen tar sig ut ändå.


Och då blir det sista utvägen, sjukhagen på baksidan med järnstaket. Skittråkigt och helt värdelöst som rasthage men kan inte ha honom lös och ätandes av andras foder! Inte för att jag tror att han drar iväg men Riks 90 ligger faktiskt bara en sissådär 300 meter bortanför stallet och vägen som går förbi nedanför är det mycket trafik och dom kör fort...


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards