tantgigant

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Susanne Jonsson - 21 oktober 2012 19:52

Nog för att man ställer upp väldigt mycket men... nä... FRÄS säger jag bara över detta!


Blåyge fick gå 3 vändor med sladden nu på kvällen. Han kämpar så duktiga sista rundan trots att det är jobbigt men oj så nöjd han är med sig själv efteråt. Syster hjälpte mig och hon lärde mig hur man startar på bästa sätt när man drar tungt med loksele. På hennes tid på Nordvikskolan så höll dom på just med skogskörning och hade bra lärare i detta ämne. Så vi testade 2 såna igångsättningar från halt och det fungerade super! Man låter dom ha kontakt med det som ska dra först innan man ställer hästen antingen åt höger eller vänster när man ger kommando att gå framåt, då börjar dom med vänster eller höger bog först när de drar igång vilket är skonsammare och mer bekvämt för hästen än att de ska rycka tag i grejerna med hela bogen.  Alltid kul att lära sig något nytt!


En dusch på det och sedan fick han göra kväll vid 19.30 Vila imorgon och på tisdag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på än. Jobbar bara på förmiddagen så tror jag kör en motionssväng bara.


In i duschen nu. Ladda för en längre dag imorgon då vi ska till Umåker. Sambon jobbar natt. 18.00 - 06.00 så det var ganska skönt att vara med hästarna längre ikväll. Bara jag och hunden hemma nu, skönt med sällskap   dagens bild får faktiskt bli på mig själv med väldigt kort hår. Håller på att spara ut nu, ytterst irriterande egentligen men vill prova att ha längre igen så vad gör man inte.   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards