tantgigant

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Susanne Jonsson - 18 oktober 2012 18:13

That's me när jag försöker lära mig jaktprovsreglerna för Spinone. Har åtminstone klart för mig vad som ska göras i 1 av 3 delmoment, duktigt!   


För övrigt är jag en klantig människa. Har vansinnig mensvärk den här omgången så ja skyndade mig över efter att jag hade matat hästarna på jobbet och tryckte i mig 2 stora Iprentabletter. Kändes bra under dagen och under lunchen tänkte jag mig inte för utan trulade i mig 2 till under lunchen "bara för att" jag inte skulle få ont. Kunde icke förstå varför jag mådde dåligt i magen strax efter lunch. Vansinnigt illamående men tack vare praktikanten gick de sista timmarna riktigt smidigt. Klev ur bilen hemma i stallet men fasiken det var inte bra alltså. Fick ge upp tanken att köra mer häst för dagen, ville bara hem och äta och lägga omkull mig.


Kom fram till att 4 ipren under 5 timmar inte gör kroppen gott... duktigt pucko, verkligen!  


Så nu har Blåyge stått över 3 dagar, måttligt irriterad över det. Han får stå ute tills ikväll istället när syster ska ta in de gamla djuren. Runt 20-tiden nånting då, bättre än ingenting efter att han har gått in ganska tidigt pga det där äckligt blöta som har kommit ner från skyn i duktig fart de senaste 2 dagarna.


Imorgon ska vi ut, så är det bara! Så får han gå söndag istället. Kanske lika bra det också för ska nämligen till Umåker och sela ut 2 starthästar på lunchtrav och kommer nog inte hem förrän 18-tiden under måndagen, förmodligen inte allt för superfräsh för att träna en till häst. Fredag-söndag-tisdag-torsdag-lördag och sedan börja om på det gamla vanliga måndag igen så är vi ikapp. Helt ledig någon av dom dagarna också så det blir lämpligt.


Nu ska jag fortsätta läsa lite, ger snart upp. Trött i knoppen...  


Vacker Driva på jakt efter fågel

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards