tantgigant

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Susanne Jonsson - 9 augusti 2012 22:29

Blev en naturpåhälsning igår med båda hästarna. Syster på sin och jag på min + hunden. Tog en annan väg uppför Latberget som inte är lika brant och runt genom skogen ner bakom hallen igen.


Och nu ska ni få höra, för förstsa gången sedan november 2006 hade min häst samma energinivå från start till mål och det har aldrig hänt förut! Hon brukar alltid ha en energi/prestationsångest-topp nånstans, i princip alltid när man vänder hemåt. Red på det tyska hacket på enhandsfattning, tog tyglarna i vardera hand en stund och kände direkt att hon kröp upp i formen och spännde till en aningen, återgick till enhandsfattningen och flyttade hon lite åt sidorna så gick det över igen. Fantastiska lilla häst, äntligen fick man njuta till 110% av den där helt harmoniska ridturen! Även om vi har haft otroligt många mysiga turer så har det inte varit komplett utan den där fullständiga avkopplingen.


Det är bara så, att hästar ger en massor av positiv energi och det var precis vad jag behövde. Hon vilade idag, har SPÖREGNAT hela dagen, rena rama monsun-nederbörd!   Täckade henne imorse med ett övergångstäcke... +11 grader och ösregn är inte nyttigt för hennes rygg. Hoppas på bättre väder imorrn så vi kan dressyra lite   


     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards