tantgigant

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Susanne Jonsson - 3 augusti 2012 22:32

Allt blir bara ändrat. Skulle haft träningar förra helgen så flyttade djuren till Frånö redan förra onsdagen. De blev flyttade till den här helgen istället men tyvärr blev kvällens träningar inställda pga att tränaren gått och blivit sjuk. Trist för jag var riktigt peppad! Tanthästen har varit lugn som en gammal kossa i veckan, otroligt harmonisk men gamla vanliga tant tittar fram ibland, åtminste om man vänder hemåt på de små ridturerna, wiho!


Ikväll tog vi ett litet dressyrpass i paddocken utanför stallet. Tyvärr lite tyngre underlag så utövade inga storheter utan checkade av grundlydnaden. Blev alldeles lycklig när hästen höll sig på samma nivå passet igenom, kanske red en halvtimme och kunde klämma och böja utan att hon ens funderade på att bli upprörd. Mycket övergångar, flytta för skänklar och sånt, jag blir så glad!   


Nu bör jag göra ett ryck här hemma. Blev sent igår då vi for till Skellefteå med starthäst, var hemma i sängen efter 01-tiden och upp igen vid 06.00 Nu måste jag trimma hunden lite snabbt där det behövs, lite som tur är... duscha henne och få koll på när jag bör åka hemifrån, får räkna med 2,5 timme till Östersund iaf. Helst av allt skulle jag bara vilja krascha i sängen precis just nu.


Dagens bild får den fina drömhingsten stå för när vi var på väg ut på träningstur, helt såld på den här hästen sedan första dagen

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards