tantgigant

Alla inlägg under juni 2012

Av Susanne Jonsson - 22 juni 2012 13:32

Hade fantastiskt roligt, tyvärr fick jag inte ut något objektiv då det ligger på ett café och inte posten, mummel mummel... men bilder blev det ändå men bjussar bara på en travbild då det faktiskt inte var själva travet som lockade. Eller ja självklart är det trevligt att titta på hästar och några riktigt fina lopp är det alltid under denna sena kväll som bl.a Midnattspokalen, bilden är från målgången just från det loppet!


Pernilla med segertavlan från rekordritten med Nordblomma


Midnattspokalen 2012, You Bet Hornline

 


Min karl

 


Seriösa Bonden! ^^

 


Sandra, Johans förra medryttare :)

 


min älskade syster ger mig en nice blick ^^

 


och så han som betyder allra mest i mitt liv   

   

Av Susanne Jonsson - 21 juni 2012 17:57

För nu ligger mitt nya objektiv på posten och väntar!!! Det ska invigas direkt på Midnattstravet ikväll hade jag tänkt, sedan har jag långledigt i 3 dagar innan måndag   

Av Susanne Jonsson - 17 juni 2012 22:35

Efter nästan 2 veckor helt fria på sommarbetet red jag och syster en sväng på våra djur ikväll. Ena sadeln är kvar i Frånö så jag red barbacka på Johan i grimma och syster red Jollan för första gången någonsin och det gick så bra. Klättrade uppför Latbergsbacken och formen kändes bra på dom, ingen större ansträngning, muskulärt verkar de vara fina för både skrittade lätt med långa steg och stretchade ordentligt. En riktigt mysig tur blev det iaf och hästarna var supernöjda över att få komma ut och hitta på något. Jollan var harmonisk och tillfreds.


Min kossa muuu   



Syster och Jollan innan vi besteg berget

 


Hittade åt dom sista rosetterna i en flyttlåda som jag har. Fattas en blågul från LDn som hänger på Johans box. Bara klubbrosetter men en gammhäst (Plexus f.1990), en tokjävel (Jollan) och en häst med rejäla stödhjul (Johan) är de alla duktiga hästar trots allt   

   

Av Susanne Jonsson - 17 juni 2012 22:33

Lagade lite hage på jobbet... det här är harmonisk för själen kan jag lova, stohagen med alla goa märrar


 

Av Susanne Jonsson - 17 juni 2012 22:30

Torsdagmorgon, fick en pratstund med kompisen Pernilla och Nordblomma som skulle slagga inför fredagens montéstart på Östersund. Och hur slutade det? Jo de tog nytt svenskt rekord alla kategorier på den distansen för kallblodstravare med oryckt huva, tussar och inte driven nånstans, bromsad hela loppet till sista sväng då hon bara gick av sig själv, så jäkla imponerande märr detta!


Mer om detta kan ni läsa här:


http://www.arenadannero.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1881:imponerande-danneroston&catid=13:frontpage&Itemid=1


 


Av Susanne Jonsson - 17 juni 2012 22:20

Markerna hade äntligen torkat upp hyffsat. Första klassen klarade sig från regn men sedan öppnade sig himlen helt och det verkligen vräkte ner!!! Ridbanan blev lite hal och blöt så sista och högsta klassen uteblev eftersom det helt enkelt för halt för att hoppa upp till 1,10.


Idealtiden låg på 136 sekunder och det var en bana med få hinder så det blev ett mycket långsamt tempo och stora vida svängar. Johan var allmänt seg men han ställde som vanligt upp, var väl bara bra att han var slö för annars hade vi nog aldrig kommit runt banan på långsamma 139 sekunder och 0 fel så det räckte till en klar seger   på 4 starter i derby har han nu 2 segrar och en 3:e plats   



  

Av Susanne Jonsson - 17 juni 2012 22:18

Bygge av sommarhage, här ska våra spendera sommaren fram till slutet av september


   


Jollan i Frånö

   

Av Susanne Jonsson - 17 juni 2012 22:16

Driva och svärfar, bra polare dom!  


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards