tantgigant

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Susanne Jonsson - 23 oktober 2011 17:34

Började klippa tant igår en snabbis, 75% av hästen är i princip klar, bara magen som ska tas på höger sida och så trimmning vid armbågarna och nacken, fixar inte det själv tyvärr =P Hon ser nog lite rolig ut just nu, sådär halvfärdig. Egentligen har hon inte satt någon päls men fullt tillräcklig för att hon ska börja svettas i vanlig ordning. Tacksam är hon att klippa, ställde hon på stallplan lös med grimskaftet runt halsen och körde maskinen. Hon gillar det där med klippning hon!


Sen ska jag hinna att klippa klart hon också, har inte ens hunnit motionera henne som jag velat i helgen. Har nämligen jobbat konstant sedan i måndags fram till nästan fredag. Idag hjälpte syster mig i stallet åtminstone så vi kunde fara till Birsta och shoppa lite under dagen, roooooosa benreflexer och reflexbrösta inhandlat till stora tanta   en brun mysig grimma också så hon inte får skav nu när hon går med grimma på under dagarna och så råkade jag få hem ett rosa/lila täcke åt vita lurvet Driva också.


För den som undrar så har jag en rosa period i mitt liv, 24 år gammal   har alltid varit pojkflicka nog ända upp till 19 års ålder så rosa har aldrig varit på tapeten, men nu när jag har en sån där flickhäst och flickhund så går det alldeles utmärkt   


Veckans planering, förhoppningsvis kan jag hålla den. Jag måste lägga in vila för mig själv också då vi har börjat fått upp hästarna i riktigt bra form nu med ridträningen på jobbet, det tar på kroppen att rida 3-4 hästar i ca 30 minuter aktiv trav/galoppridning/klättring samt köra någon 3 dagar i veckan. Vanligtvis mån, ons, fre samt någon enstaka häst som tränas på tis och tors.


Måndag - galoppera tant på betet efter jobbet, plocka ner sommarhage

Tisdag - dressyrlektion

Onsdag - vila, eller ja... jag behöver nog vila

Torsdag - Umåker? Klättra i skogen alt. vila

Fredag - Klättra i skogen alt vila beroende på om jag följer med till Umåker

Lördag - längre uteritt, mycket trav/galopp

Söndag - vila för tant, vila för mig!


Såhär blir klippningen i vanlig ordning för övrigt

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards