tantgigant

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Susanne Jonsson - 15 oktober 2011 18:22

Ja KM dressyr stod på schemat idag och dagen blev lyckad! Sandra och Jollan gjorde en riktigt trevlig uppvisning dock orkar hon inte alla gånger och vill streta sig fri mellanåt, spänner till sig. Men får hon en STOR guldstjärna för hennes beteende, har aldrig sett hon så lugn och avspänd tidigare tror jag! Hon hade en högtalare i örat i stort sätt inne i ridhuset med en massa dunka-dunka musik men det bekom hon inte alls, hon såg lika trevlig ut för det och ute på banan fick hon också ett godkännande, lugn och trevlig!


Kom totalt 3:a i LC:2 och utanför placering och vann KM för ridtravare   


Red även herr Plexus, en holländare född 1994 som jag blev 2:a i KM för ridskolehäst förra året och 3:a i LB:2. I år gick det snäppet bättre då vi vann LB:3 med 67,58% och därmed så vann vi KM för ridskolehäst! Han var helt underbar faktiskt, var med mig hela vägen, även om han var finare på framridningen, soppan tog lite slut på banan. Till min stora glädje belönades Plexus med 7:or på gångarter, framåtbjudning och lösgjordhet och jag fick 8:or på korrektheten och SITSEN, kan jag leva på länge att jag som har kämpat så med min kropp fick en 8:a!   

Bilder från dagen   


 


Fick sitta upp och ta emot pris då Sandra ville iväg och äta mat =) Nästan så att 177 cm långa jag nådde stigbyglarna, haha 


Plexus           

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards