tantgigant

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Susanne Jonsson - 4 oktober 2011 20:17

Duktiga Amanda glömde filmkameran tyvärr  Hoppas lite på att någon annan fotade eller liknande men skulle inte tro det, skulle väl vara sensation isåfall men att folk jämnt kommer till mig och tigger/tjatar om bilder går väldigt bra som vanligt, det ska bara has men inte ges tillbaka, ämnet kan göra mig väldigt vrång   


Hur som haver, tant och Amanda har skött sig bra idag! Jollan var nå så sjukt fin på framridningen åååh vad jag ville ha en kamera, hon flöt fram i traven och galoppen, ja hugaligen hon är så fin den hästen när hon är i balans och harmoni, mammas flicka det   


Själva hoppningen var inne i ridhuset med 7 språng och ja tant har ju det krångligt där inne fortfarande då hon bara har varit inne i ett ridhus någon enstaka gång på något år   Men de kämpade tappert med galoppen, blev mest trav emot hindrerna den sista metern och lite ben som fladdrade här och där men de var ju där för att få träna och uppförandet kan jag inte klaga på alls! Hon som kröp ur skinnet tidigare för att det var 2-3 personer hyffsat tyst på läktaren förut reagerade inte alls på en halvfull läktare med folk som applåderade, musik och speaker brydde hon sig inte om alls som vanligt. 70 cm stannade hon på ett plank som kom hastigt ur en vänstersväng, i 80 cm tvekade hon till på samma hinder och tog med sig översta plankan med ett bakben.


Men vi är jättenöjda, KM hoppning 80 cm på söndag och tyvärr kommer jag inte kunna titta tror jag,  beroende på när klassen går iofs... måste kollas upp!


Veckoplaneringen:


Måndag: Vila

Tisdag: P&J, 70 cm + 80 cm

Onsdag: Vila eller klättring

Torsdag: Dressyr med Sandra

Fredag: Vila

Lördag: Uteritt med klättring

Söndag: KM hoppning, 80 cm

Av Susanne Jonsson - 4 oktober 2011 08:35

Jäkla dumt påhitt å bara ha 24 timmar  på ett dygn. Spenderade hela gårdagen på Umåker med 2 starthästar, den ena kom 2:a på ett mycket bra sätt och 3-åringen jag har ridit in och tränat mycket debuterade och kom 5:a också på ett mycket bra sätt, skötte sig exemplariskt och var lugn och harmonisk hela dagen. Hon hade placerat sig längre fram om hon hade haft fritt fram på upploppet men det är inte det som räknas för dagen, nu är det rutin och erfarenhet hon ska få lära sig och man pressar inte en sån grön häst i loppen emot topplaceringar, om man nu inte vill förstöra dom såklart. Vi var mycket nöjda när vi styrde hemåt   Arbetsdagen blev 05.30 - 19.00, svängde in i stallet och mockade och gjorde ordning för kvällen och pussade på tant i hagen. Hon hade tydligen hostat på morgonen, misstänker att det kan vara torrhö't, hon har inte ätit hö på flera år (bara torrt hösilage) så tog och vattnade kvällshö't för säkerhetens skull. Hon var iaf pigg och fräsh ute i hagen, kom fram och pratade och gosade en stund. Kan lova att jag somnade innan jag landat på kudden 21.30


Arbetsdagen började 06.00 idag för att hinna och mocka mina 7 boxar (+2 idag) och släppa ut djuren vid 07.00 när chefen kom ut, är hemmavid nu en sväng och duschar/äter då bilen styr emot Sollefteå snart för en gyn.undersökning, roligare kunde man ju ha haft det. Sedan tillbaka till jobbet och träna de djur jag har för dagen, göra kväll där och därefter över till stallet och göra Amanda sällskap till ridskolan hoppas jag om jag hinner, för titta på när de hoppar SKA jag bara hinna med, så det så!   


arkivbild på en hoppande Jollan med Maria på ryggen

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards