tantgigant

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Susanne Jonsson - 2 oktober 2011 21:26

Hehe jaa det märks ju att jag ligger lite efter i mitt arbete på datorn. Lyckades åtminstone skicka iväg alla tävlingsbilder till Sandra idag och så redigera hoppfilmen från senaste träningen med Jollan och Amanda, jisses vad mycket datortid jag fick idag!   


Ren styrkeövning var det här passet och hon har svårare med galoppen första tiden hon är i ridhuset efter att ha varit ute på stora ridplan. Lite trixigt och jobbigt att hamna rätt på småhindrerna men övning ger färdighet    hon är ju egentligen knappt hoppad nånting, Amanda har väl hoppat henne 4 ggr, tror Maria hoppade henne runt det antalet också och jag har kört lite markarbete med hon 1 gång för tränare samt startat en 70 cm pay and jump och upp till 40 cm derbyhoppning och hoppat lite terränghinder på ridskolans sommarbete 1 gång, thats it   


Lite matt blir hon men det är mjöööölksyra, hon fick ju jobba ordentligt den här gången åtminstone

Av Susanne Jonsson - 2 oktober 2011 17:31

... och det är så otroligt skönt att äntligen kunna släppa på "allt ansvar". Blev lite ändringar då jag inte fick tag på stora höbalar att ha ute på vintern så hon kommer nog gå själv då hon får gå på hösilage ändå, bokade några av B.H's superfina nästan helt torra och jättefräsha balar, de luktar mums och hästarna älskar dom!   Ska skeppa dit de resterande ut i hagen också så det bara är och öppna eftersom i vinter. Just nu äter tant nästan ingenting eftersom hon har gräs kvar i hagen som verkar duga alldeles utmärkt, pillrar i sig lite hö på nätterna (2 kg max) och lite hö ute under dagen. Hennes 2 hagkompisar är också de grannar hon har i stallet och de kommer bra överrens med varandra. Den äldre herrern verkar ha blivit väldigt förtjust i Jollan dessutom   Känns lite konstigt att åka dit och mocka, fixa kraftfoder och hö och sedan veta att någon annan tar in henne och tar av täcke och detsamma på morgonen. Har ju alltid gjort det själv sedan jag köpte henne när de har stått uppstallade under de kallaste vinterdagarna. Har lite stallpass jag också men inte är dom många i veckan (2-3 st), konstig känsla men det kommer bli perfekt nu när jag jobbar heltid i travstallet   


Gjorde premiärturen idag med henne i sällskap av Angelica och box/haggrannen Tintin, blev en längre tur ut emot Gissjö. Överambitiös tanthäst men helt ljuvlig ändå. Märks verkligen att hon har blivit mycket starkare i galoppen efter att hon har börjat hoppa, sanna mina ord   Blev lite galopp längst en lägda, alldeles rund och bärig form med härlig energi, när vi sedan skulle trava upp emot Gissjö blev det en hel del såna där mysiga hopp och galoppskutt istället. Har inte mycket till travhäst mellanåt har jag märkt. En sväng genom skogen och förbi stallet där Johan står. Tanthästen var mycket nöjd när vi kom hem igen, hon känner sig redan så tillfreds i stallet så jag kan parkera henne på stallgången utan att hon försvinner iväg.


Dessutom hittade jag henne vilandes i hagen när jag for förbi med bilen redan efter 2 dagar   med hennes 2 grabbar vakandes över henne. Nu får hon vila imorrn (måndag) då vi åker till Umåker 07.00 från Grubbe med 2 hästar så vette klån om jag hinner eller ens orkar motionera henne, blir ju minst 5 timmar bara restid tur och retur. På tisdag ska hon vara med på 70 & 80 cm pay and jump på ridskolan med Amanda    ska bli jättekul och titta på!


Eftersom jag både har en fot i rid- och travsport så gillar jag att kombinera dessa två världar, man sticker nog ut lite mellanåt, Sverige täcke i filt, helt outstanding! Och lite kaxigt   

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards