tantgigant

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Bara lite bilder

Av Susanne Jonsson - 19 juni 2011 18:37

Från min vardag hos M.Melander 7-16

Mel Odin, innehar svenskt rekord för 5-årga hingstar/valacker

 


Skoning hos G.Melander                 Passhäst - Spang Ellesar          Blåyge Ålg's öga

     


Blåyge Ålg                          Driva, ständigt vid min sida

     


"Namnlöse" som hon blivit kallad hela veckan heter faktiskt Viggen Kickan har vi kommit fram till, 1-årigt sto på inkörning. Tömkörts hela veckan utan problem, sätts nog för vagn till veckan, knappt större än ett russ och ser ut som en liten raggig strumpa!   

 

 
 
Ingen bild

Nattie Forsman

29 juli 2011 23:39

Haha ramlade in på den här bloggen och ser jhu att de är min lilla "ponny" som jag brukar säga haha ;) Viggen Kickan alltså :P Var fin bild på henne skulle va kul om du ha lust att skicka den till mig på mejlen :D

Susanne Jonsson

31 juli 2011 19:25

Hej! Du glömde lämna någon mailadress =) Hon gick under smeknamnen Lillan och Russet här, så fort Gunnar fick syn på henne undrade han om vi hade börjat med ponnytrav ^^ Micael härjade alltid om det hade varit någon ponnyhingst som varit framme, mycket roligt hade vi åt henne men snällare och klokare liten häst kunde man nog inte hitta, helt okomplicerad att köra in och hantera, får erkänna att jag saknar henne lite =)

 
Ingen bild

Nattie Forsman

23 augusti 2011 14:18

Naight_@hotmail.com Trodde jag hade den med men ^^ Haft fullt upp oxå så ha inte kunnat vart in o kolla :) Men nu har hon iallfall växt ifrån russen mina haha ^^ Men hon ha kroppen efter hennes pappa o sinnet från sin mor :D

Mvh Nathalie Forsman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards