tantgigant

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Susanne Jonsson - 10 juni 2011 10:29

Min häst får många smeknamn... igår fick hon heta Fröken Tjorv! Red en sväng i skogen med min "låtsassyster". Johan som har stått sedan betessläppet såg väldigt nöjd ut men lika snäll å go som vanligt, gick där och filosoferade så snällt   Tant började bra men sen blev hon lite speedad och tjorvade med bettet men det blev ordning på det också innan vi kom hemåt igen, tror hon har en massa energi som vill ut! Frågan är hur jag ska lyckas bli av med den nu när det är såhär varmt, kanske ta en galopptur och sedan ställa hon nere i ån och ta med en svamp innanför linnet eller liknande   


Ibland är det ganska krångligt att inte ha tillgång till stall när de går på bete men vi har fina beten istället som de får gå på till oktober. Det ger behändiga hästar också, de är vana att bindas upp överallt, eller bindas upp... just nu lägger jag grimskaftet över dragkroken på bilen bara   


Duktga djur!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards