tantgigant

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Susanne Jonsson - 2 juni 2011 14:02

Ja halvblodsyndromet: Tanten går och äter dygnet runt, hon har blivit en aningens tjock, slö och vill äta hela tiden så fort hon kommer utanför hagen trots bra bete i själva hagen. Får släpa henne med mig henne vart vi än går och seg som kola att rida.


Nä nu är jag inte så seriös nej  Men det nämda stämmer väldigt bra just nu. Första seriösa dressyrpasset gjorde vi idag och nog går det seeegt vilket jag är så glad över, haha kanske inte många som blir glad över sånt men för tant är det ett stort framsteg att ens tänka i de banorna. Hon är fortfarande en duktig arbetsmyra men det går bara långsammare. Vi hinner med varandra och jag kan korrigera henne och hinna trycka till de små hjälperna som hon behöver för att komma till arbete utan att hon far i luften eller blir stark. Hämtade remontnosgrimman, den som hon knappt får på sig med sitt x-full huvud. har fått göra ett hål allra längst ut på remmen  Hon känns fortsatt bra på det 3-delade bettet, blev bara en aningens tung i traven mellanåt men inte stark åtminstone. Försöker att komma undan mellanåt genom att köra upp huvudet och tjaffsa men driver man bara in henne i ramen igen slutar hon. Så skoj att känna så mycket framsteg och skillnader, kanske har hon gått och stört sig bra länge på hovproblemet, det är ju som svårt att säga och inte ens vet. kunde svara på det om det påverkade henne nånting innan hon hovbölden uppkom. Jag tycker då att hon känns mycket mer harmonisk än tidigare.


    


Bakdelsvändning

 

Jag tror vi tappar lite skrittakt i slutet här

 

       

Testade lite halter som har varit tjorviga under en tid, hon tappar formen och "hittar" nått att titta på men idag stannade hon kvar och väntade på vidare instruktioner. Ja ja... det kändes bättre än vad det såg ut på bild, huvudsaken det   Seriöst så skulle jag behöva ny hjälm, nå nya ridbyxor å nå bättre läderchaps alternativt nå stövlar som skulle kunna tänkas passa mina knepiga ben. Ja ja, hästen går först i vanlig ordning *S*

 

Efter passet hittade vi på nånting mycket, mycket roligare tyckte tant! Härligt med en egen å att plaska i alldeles intill plan   

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards