tantgigant

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Fullt upp!

Av Susanne Jonsson - 14 juni 2011 20:11

Ja just nu är det lite mycket! Har börjat min praktik den här veckan i travstallet jag har timjobbat och därefter är det meningen att det ska bli en anställning av det hela. Är där 7-16 och har redan fått lära mig en hel del nytt och det är mest fullt upp hela tiden, gillas! Har fått 2 av mina 8 passhästar som det är meningen att jag ska ha:


Spang Ellesar (NO)

Kallblodstravare, hingst, född 2008

e.H.G.Balder (NO) u.Spang Lassi (NO) ue.Lapp Nils

Har alltid varit förtjust i den här herrn då han påminner så mycket om älskade Prinsen både till utseende och beteende   

 


Lapp Höien

Kallblodstravare, valack, född 2000

e.Höiby Kongen (NO) u.Lapp Pila - Pilmingutt

Stor och genomsnäll, han är nog över 165 cm rejäl kallis! Har ingen egen bild ännu.


Jollan har fått några dagars vila sedan söndagen. Tror hon även får vila imorrn då vi gjorde klart stora betet idag och släppte dom där. Hon njuter nog av att gå och bara vara häst ett tag. Sen sätter vi igång med lite uteritter och tar ut min instruktör sedan till helgen eventuellt, efter midsommar är det även träningsdagar på ridskolan som lockar lite!


 

 
 
carro

carro

15 juni 2011 18:22

å vad kul, jag red en häst för några år sen, min stora kärlek som hette Pilbakk. Han hade Pilmingutt som pappa :)
Kul att du fått jobb!

http://sartorius.blogg.se

Susanne Jonsson

17 juni 2011 12:47

Denna här? :)
http://www.haststam.com/raser/hast.asp?hast_id=95330

Tack :)

 
carro

carro

19 juni 2011 16:03

Jaaaa! Min älskade finaste Pilen... :´) har har tyvärr fått somna in nu för något år sen , han fick problem med framknäna....
Men vilken häst, kände mig hemma när jag satt upp på honom första gången. Och ändå var han en sån här piggelin herre som jag egentligen inte gillar ;) Men tillsammans så fann vi harmoni. Saknar honom så det gör ont! Hur kommer det sig att du fotat honom?

http://sartorius.blogg.se

Susanne Jonsson

19 juni 2011 17:45

Var på en ridtravartävling och fotade i Matfors 2007 tror jag. Minns jag rätt skulle han vara med på trab eller vad det heter eller så kom Å.Svanstedts bror ridande på ett av sina kallblod + en kvinna på eventuellt Pilbakk, men jag minns tyvärr inte hur det var som, tror mest på det förstnämda :)

 
carro

carro

19 juni 2011 19:34

Aha! Undrar om inte jag var där då med min häst? Minns inte om det var då, fick ju min dotter då så det beror på om det var det året eller om det var 2008.. Pilbakk var iaf med på Traben, det minns jag.

Världen är liten :)

http://sartorius.blogg.se

Susanne Jonsson

20 juni 2011 18:02

Vad hette hästen? Jag har namn-minne så kommer ihåg om den var med eller inte om ja hör namnet :)

 
carro

carro

20 juni 2011 18:18

Jaa, han heter Sartorius ;) men jag tror att det var 2008 vi var med på dressyren. 2007 fick jag ju dottern i oktober, och jag satt inte i sdeln förrän i slutet på november, hade då inte ridit sen april... Så jag tvivlar på att jag var med 2007 :) men var där och tittade om jag inte red iaf.

http://sartorius.blogg.se

Susanne Jonsson

20 juni 2011 20:42

Nej då var ni inte med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards