tantgigant

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Det går inte alltid som man har tänkt sig

Av Susanne Jonsson - 29 januari 2014 22:38

Blåyge har trampat bort sina snösulor fram, förvånad? Nä... han lyckas då med allt! Skulle ta en promenad på berget igår istället då det är alldeles för halt under snön för att rida utan dom. 1 minut efter att jag tog den här bilden på en sur B så sneglade han på en väg som går upp på berget som vi har tagit en gång... helt plötsligt åker man nästan i diket när han tar ett skutt ut i skogen och försvinner väldigt lycklig över sin nyvunna frihet, långsamma promenader är för tråkmånsar.

Upp på berget, genom skogen, ut på ett 200 m högt hygge och nedför det, mycket svår terräng kan jag lova men är man hälften bergsget så är man! Ut på vägen, full galopp hem med bock och jag sa till mig själv att jag har aldrig långtråkigt med den där och promenerade hemåt. Herrn hade fastnat nästan hemma med grimskaftet i bakskon (!!) och insåg att han behövde hjälp, jodå då duger man minsann! Hade inget annat att säga till honom än att han är en riktig kallblodsjävul! ^^ oskadd såklart och betydligt nöjdare än att lullar runt i ett snöre.

Idag skulle vi ta en längre tur med lättare vagn men vägen var blockerad av en lastande timmerbil och chauffören satt med ryggen mot oss så ville inte klämma oss förbi när han lastade. Ingen mening att köra neråt byvägen heller eftersom vi skulle ha mött den på vägen ner = trångt! Blev 3 backar bakom gården istället.

Hoppas att turen med tryckvagnen på fredag går utan några oplanerade händelser...

 
 
Lina

Lina

2 februari 2014 09:06

Sådär gör Josef med... Fast han har aldrig sprungit till skogs som tur är! Han brukar rivstarta i stallgången o dra repor på uppfartsvägen. Sist knöt (!) sig grimskaftet runt en framkota, då dög man minsann när man hämtade odågan. Gillar honom ändå :-D

http://www.linaojosef.blogg.se

Susanne Jonsson

2 februari 2014 22:53

Han har aldrig gjort något liknande tidigare, långsamma promenader är inte hans favorit kunde jag konstatera :-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards