tantgigant

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Susanne Jonsson - 18 oktober 2013 23:54

Lite snö har vi fått, underbart! Blir ljust och fint och hästarna pigga.


Tant och farbror körda idag uppöver berget, tant är lite överdrivet pigg för sin ålder men det är kul att hon är vid gott humör, ja alltså så gott hon kan vara, för nå gullig överlag är hon inte som vanligt på sitt egna lilla sätt.   Skulle ta in hon från hagen utan grimma så jag tog tag i täcket bara för att ha något att hålla i, om fula miner och elaka blickar kunde döda hade jag stendött på fläcken och efter ett tag vägrade hon gå, hålla handen under huvudet på henne istället så följde hon mig så gärna igen med spetsade öron, märrar.   


Blåyge fick sig en joggingtur neröver byvägen idag. Sned och omotiverad på vägen ner och så vänder man hemåt så blir han som en tiger, springer spikrakt och vill bara öka. Slöfock!   


Vännerna på lösdriften. Förmiddagsfodring vid ca 08.00 med hö och kraftfoder. Högivor ges därefter vid 3 tillfällen till på dagen. Kraftfoder vid näst sista fodergivan.

 


Lunchfodring av husets medlemmar. Ja bara husse och matte men resten av djuren bevakar gärna matlagningen och ska jag vara ärlig slank det ner någon lite korvbit i dom här.

 


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards