tantgigant

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Susanne Jonsson - 2 oktober 2013 19:39

Äntligen kan jag knyta ihop säcken så att säga, det har varit fullt upp de senaste veckorna med jobb, hästar, utresning av ligghall, höhämtning, rymmande Blåyge, hagbygge och regnkaos.


Tappra besökare än in här och besöker ändå och har blivit befrågad varför jag inte bloggar nånting, well... man saknar motiv ibland för att skriva men nu när allt börjar falla på plats så ordnar det upp sig.


Hur som haver, det ligger bakom mig till stor del nu och mina gamla vänner är äntligen hemma och de ska spendera vintern! Som jag har längtat! Ligghallen är inte riktigt klar ännu men fullt användbar, lite mer som ska rensas upp och någon ny bärande balk ska slås upp. Blåyges del har jag inte fotat ännu men den rensade vi ur det sista igår och öppnade upp för honom, VROOM sa det så var lilleman inne och inspekterade varenda cm som gick.


Han har drivit mig till vansinne med sina rymningar men nu har vi ordnat upp med två rejäla vinterhagar åt hästarna som förhoppningsvis inte ens han ska ta sig ur. Han har fått sig åtminstone 2 rejäla stötar av övertråden så jag hoppas det har gett honom lite respekt. Flytten av gamlingarna gick bra och i samma veva skjutsade jag hem Vide till sin ägare. Trodde det skulle bli lite muff och gruff mellan herrarna när vi släppte ut dom i sina hagar men icke ett ljud, dom befattar sig inte ens med varandra och lugnet som råder är obeskrivligt. Johan och Jollan verkar trivas alldeles ypperligt! Körde Jollan en sväng igår på 40 minuter med hundarna upp i skogen, vad ska man säga mer än livskvalité? 


Blåyges lilla specialbygge är påbörjat fick jag rapport om tidigare idag. Hoppas att den ska vara klar till nästa vecka. Hästtandvårdare Ingvar kom på besök igår så alla tre hästar fick sina tänder översedda. Några vassa kanter på gamlingarna men faktiskt var det Blåyge som var värst, har misstänkt redan tidigare i sommar att det är något som stör honom när vi har kört lite fortare då han har lagt huvudet lite till vänster, riktigt fula kanter på vänstersidan så jag förstår honom. Ska bli spännande och se hur han känns imorgon med "ny" mun.


Ska ringa samtal om hans foderstat imorgon hade jag tänkt så får vi se vad som krävs för hans kaliumbrist. Börja fodra upp lite mer nu med kraftfoder och köra på lite hårdare igen efter en period med lugnare arbete.


Elektrikern och hans medarbetare hjälps åt med att lista ut elfelen på Chevan

 


Fotat från gamlingarnas hage, jodu lilla häst... få se nu då om du kan rymma...

 


Älsklingstant på tur

 


Gamlingarnas del av ligghallen, öppningen som är intrådan måste rensas ut från virket som inte riktigt vet vart vi ska lägga än. Den är då fullt godkänt av de kräsna hästarna (läs Johan) som helst inte alls befattar sig med byggnader alls.

 




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards