tantgigant

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Knights Eva Marion

Av Susanne Jonsson - 30 juni 2012 20:02

Medium koppjärn, sadeln är märkt med wide under kåpan så antar att det står för bredden i kanalen

17" i sätet, upplevdes lite mindre i sätet än Stübbensadeln

Den här sadenl har jag provat en gång tidigare på uteritt men fick låna den igen av kompisen och prova på träningen, tyvärr inga bilder/filmer från träningen, syster red ju med mig, jättesynd för tant var så jädrans fin och därmed gav hon tummen upp för denna sadel, reagerade ingenting när vi gick över i trav och jag kunde både sitta ner och bara njuta av min fina häst, denna är betydligt bredare i kanalen, verkade vara det som gjorde att hon tjurade på Stübbensadeln    och den är så fruktansvärt SKÖN att rida i, får jättebra sits, behöver inte fundera på vart skänklarna är utan dom bara faller där på plats och tant rörde sig fantastiskt löst och ledigt emot slutet när hon kommit loss lite, vi har inte ridigt ett ordentligt dressyrpass på evigheter så jag är så nöjd med hennes prestation, mjuk och lyhörd och framförallt harmonisk    fick något skov efter 20 minuter in i lektionen för hon fick syn på täckena vi hade hängt över sargen när vi började ridningen, hon blev skiträdd haha! Vågade på nåder gå fram och kolla vad det var och sedan fick hon syn på de vita lapparna med bokstäver på ridhusväggen som hon knappt kunde gå nära och när hon väl kom förbi dom fick hon syn på den enda människan på läktaren som suttit där sedan vi började och så stallkatten på det... kan inte annat än skratta åt hästkraken när hon får de här rycken för 5 minuter senare så går hon som om inget har hänt   dessutom smittade hon ner Johan med lite nervositet för han började skvätta för småsaker som han normalt inte bryr sig om!


Våran instruktör tycker dom är så roliga för det finns absolut inget som skrämmer dom utomhus eller i trafiken, hon såg nämligen när jag kom ridandes på Johan med Jollan i grimskaft som handhäst i regnet på duktigt trafikerad väg och sedan komma in i ridhuset och spänna sig för saker som alltid funnits där, ja då skrattar man åt dom  


Åsikter om denna? Tyvärr mobilbilder med schabrak på...


       



 
 
Ingen bild

Lina

30 juni 2012 20:50

Tycker den ser bra ut! Den är märkt W för att det satt ett W-järn i från början =) De märks med det de levereras med, så var det med min iallafall

 
Stallbruttan

Stallbruttan

2 juli 2012 18:53

Nä, vad synd att jag missade det! Jag var faktiskt sugen på att komma och titta, men jag skulle ju rida Heike alldeles efter er..! *putt*

Det var ju kul att det gick så bra iaf! :D *tummen upp*

http://stallbruttans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards