tantgigant

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Filmen

Av Susanne Jonsson - 2 juni 2012 15:00

Ser jag tokigt eller kom inte ens filmen med på Maria och Jollan? Här är den igen isåfall, från 23 maj



Hinner inte med mig i allt det jag vill göra, eller jo hyggligt iaf men inte mer. Har en del bilder och filmer på lager till bloggen men när sjutton ska man ta sig tid och ork till det, inte för tillfället iaf   Jollan vilar lite för jag saknar helt enkelt lust att rida här i Frånö nu, asfalt och stenhårda grusvägar alternativt gå på ridskolan och det har blivit för mycket sånt på sistone (ridskolan alltså) och var så nöjd över hennes hoppträning så vi pausar därefter. Johan har bott med henne ute i hagen en veckas tid nu dygnet runt och de mår så bra över att få vara tillsammans igen. Imorrn ska Johan gå hoppderbyt, hoppas han är lite harmonisk, galet pigg förra året   Sedan flyttas dom på bete efteråt, längtar!!! Hagen blev superfin och tanten ska igång ganska omgående hade jag tänkt, en massa skog, skidbacken som klätterbacke, en liten gammal plan som ridplan och härlig sandväg genom skogen uppe på berget och förbi slakteriet, livskvalité!

 
 
Sandra

Sandra

2 juni 2012 18:30

Kan säga att jag önskar mig en bra klätterbacke här nere ;) Den enda backe som kan kallas klätterbacke ligger i ett bete där det nu sommartid går unghästar, annars finns det bara små pluttiga backar :P man vågar sig dessutom aldrig av stigarna i skogen för ligger taggtråd lite överallt :/

http://sandrabystrom.blogg.se

Susanne Jonsson

17 juni 2012 22:49

Haha vad drygt att inte ha nå å klättra i =P men fy för taggtråden!!

 
Ingen bild

Annica

6 juni 2012 13:29

Härlig dam du har.

Fast nu får du skärpa till dig ;), har väntat i flera dagar på att få rapport från derbyt!!!! Är otroligt nyfiken på hur det gick för dig och fina Johan.

/Andorra på Buke

 
Johanna V

Johanna V

11 juni 2012 22:34

SV;Tävlingsfin: Aha vad perfekt! Men tar med ett extra pannband för säkerhetsskull för läste i TR nu att pannbandet skulle vara diskret... hmm.. "/ Va iaf gratis å fixa ett blingat pannband så ja hoppas att dom inte säger ngt :D

http://johannavkl.blogg.se

Susanne Jonsson

13 juni 2012 21:49

Fast TR har nog glömts bort när det gäller pannband om man kollar på dagens ekipage =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards