tantgigant

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Fotografering

Av Susanne Jonsson - 7 april 2012 21:59

Lite lätt fotografering, mest för att vi ville testa den nya sadeln som syster har köpt   och den var SKÖN! Låg otroligt stadig på hästen och var härlig att sitta i, upplevde den lite krånglig att rida lätt i meeen kan ha berott på tant och den kuperade terrängen, får prova mer noga vid nästa träning istället. En Torsion av dressyrmodell, bomlös alltså.


   


Johan gick därefter på egna äventyr, hittade ju en hel del små tussar av vårgräs! Gjorde även 2 repor all by himself och vägrade komma tillbaka, även om jag gick iväg med Jollan, stooort område där man ser långt, varför vara orolig att bli ensam då?   Syster fick hämta han 2 ggr då han var ivägen där jag skulle rida, söta farbror. Dock en riktig tunnis... han har ätit så lite hela vintern   beror nog på att han är ensam i en liten tråkig hage och ingen bal att välja själv ur utan får portioner som blir som fri tillgång men nä, han petar i sig för lite. Kraften äter han tack och lov åtminstone. Pigg annars, tänderna justerade i oktober, bra kondition för övrigt och PIGG i motioneringen! Gamle farbror, snart fyller han 21 år i slutet av maj   

             


Ridningen på min gick inte bra direkt. Hon var mer besatt av Johan, inte så oväntat men ja det blev som det blev. Trulade på henne kandaret och det gick bra men tant vaknade till rejält när vi galopperade lite, inte så oväntat heller   Jaja, hon är vacker iaf   

     

 
 
Stallbruttan

Stallbruttan

8 april 2012 11:29

Hehe, ja, hon ser fin ut, och bilderna blev lika bra som vanligt - trots olika fotografer! :o

http://stallbruttans.blogg.sr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards