tantgigant

Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Susanne Jonsson - 6 maj 2014 22:53

Less att vara flitig besökare på kliniken. Jollan är ju som sagt friskförklarad sedan en tid nu och är fortsatt bra.

Men efter att vi var in med Blåyge till banan för att låta honom sträcka ut lite var det bara till att boka ett nytt besök. Han var så fin i början, kändes glad och tog tag i grejerna men sen höll han inte ihop längre och hängde på vänster töm rejält.

Syster och Maria åkte in med honom i eftermiddag då jag jobbade och fick sig en genomgång för säkerhetens skull. Grattis till mig, har fått en halt häst för första gången. 2 gradigt halt i höger framknä. Lilla skrutten, det här kan han ha dragits med länge men inte har det märkts nånting förutom nu senast. Varför vill de inte visa tidigare, han som har busat varje dag i hagen och varit pigg att träna.

Nåja, gjort är gjort så nu är han behandlad och ska stå på box 2 dagar och sedan sjukhage som vi ska utöka eftersom, han ska vara absolut lugn och får skrittas för hand. Ha...Ha... Det är Blåyge Ålj vi pratar om! Hur ska detta gå!

Nu hoppas vi detta går så smärtfritt som möjligt. Surt som fasiken eftersom jag är ansvarig såklart men herrn är lite av ett mysterium, hade det varit vänster fram hade jag inte blivit lika brydd som nu, varför höger? Känsliga knän har han sedan tidigt det vet jag men när det är höger sida bak som varit svag så påverkas vänster fram mer men höger som sagt.

Analysera mera... sena kvällsfunderingar!

En sak är säker och det är att hästar är alldeles för bussiga.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards