tantgigant

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Susanne Jonsson - 5 juni 2013 22:03

Lastade den suraste häst som fanns att få tag i under gårdagen kan jag lova haha. Bra att han får resvana.

Gunnar skodde om han fram åt mig med lättare skor. Ner och köra 2 backar och han var riktigt dålig i dom måste jag faktiskt säga, vet inte varför han ska vara så dålig i branta backar. Hemåt sprang han lite snett men låg fint på. 3 snabba intervaller och de två första ville han gå snett och sista var han jättefin och sprang rakt.

Var och tittade på träningsvägen idag och underlaget var kanon! Rensa lite sten och köra med sladden så är det bara att gasa på där i svagt uppförslut :-)

För övrigt kändes balanseringen bra så nu drar vi upp tempot lite och ser vad som händer.

Lennart och Driva har varit hos veterinären. Driva behandlas för skabb och Lennart fick vätskeersättning då han var så hängig och varken drack eller åt. Blev bättre men sen kräktes han upp den mat han hade fått i sig och blev dålig igen. 3e dagen piggade han på sig igen och är som vanligt, mammahjärtat hade 3 minst lika jobbiga dagar, mår absolut inte bra när det är något tokigt med mina djur.

Nu grisar han i soffan bredvid, ordentligt! :-P

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards