tantgigant

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Susanne Jonsson - 22 december 2012 15:53

Mja, jag är inte mycket för jul. Undviker att stressa mer i mitt liv vad som är nödvändigt så att säga.


Hästarna har fått vila. Eller ja Jollans medryttare rider då och då men Blåyge får gå lite mindre nu över jul och nyår då jag jobbar mycket och ska hinna med allt annat.


Blåyge är billig, batteriet till hans aggregat var lite tröttare än normalt så då passade han på att rasera halva hagen jag och syster byggde för att hålla honom inne. Nu rev han ner allt sånt och sprang över hela stallområdet bort emot skogen för att ställa sig där och äta på hösilagebalen och inte fick någon fånga honom inte! Nä nu vet han ju vart han hamnar om någon tar honom... så jag åkte dit och hämtade en hink och då kom han så glatt, raka vägen in i boxen utan mat (förutom det som finns på golvet sedan natten) och där har han stått sedan 13.30-tiden, stallarrest!!! LYMMEL!


Så nu ska vi åka dit och laga hagen, batteriet får stå på laddning tills imorgon, blir till vira ännu mera ståltråd i grimman. Jäkla häst som inte kan hålla sig inne, har ju inga hästar kan jag ställa honom med heller då han har alldeles för hög energi och ingen rår på honom ledarskapsmässigt. Tyvärr är det lika trälig fart på strömmen överallt också... han har hållt sig i hagen några dagar nu sedan vi fixade högre staket men då blev strömmen sämre och SVOSCH så är han ute.


Hoppas han har det förbannat tråkigt i boxen.   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards