tantgigant

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Liten paus

Av Susanne Jonsson - 17 september 2011 18:19

Liten paus i bloggandet, jag har helt enkelt för mycket att göra i privatlivet och på jobbet för att hinna med. Tant har vilat en vecka nu för att jag kände att jag behövde en paus själv också. Hon gick inge vidare sist när jag försökte mig på dressyr hemma så efter det förtjänade hon ett litet avbrott. Ridigt nu igår i stormen en sväng till Icktjärn och hon var helt underbart, galopperade i stort sätt hela vägen upp i varje galopp och hon var bara trevlig. Idag tog vi en liten dressyr och samma där, lite tjaffsig mellanåt men gav mig fan på att inte bråka nånting, mjuk kontakt och bara ignorera och rida vidare när hon satte igång och skulle provocera. Har bara myst idag på hon, skritt och trav jobb, öppnorna satt som ett smäck dessutom! =)


Om 2 veckor flyttar vi till nya stallet, ser fram emot det något enormt och är otroligt taggad! 9/10 är det KM hoppning där Amanda ska vara med på Jollan och hoppa en 80 cm klass, 15/10 är det KM dressyr där Sandra sitter upp och rider en LC:2 2008. 18-20/11 och 2-4/12 kommer Lotta Månsson och förhoppningsvis fortsätter ju då Amanda hoppa Jollan några onsdagar   ska försöka träna hon på tisdagarna när jag rider också om jag någonsin hinner ha hon i ordning, slutar jobbet 16.00 och det tar 15-20 minuter att ta sig därifrån till stallet och rider 17.15, tar ca 15 minuter att gå till ridskolan och helst ska man ha lite mat i magen, helt omöjligt är det inte men det beror ju på om jag kommer från jobbet i tid och när man har med djur å göra så rinner tiden lätt iväg   


Försöka ligga i till vintern här, hoppas på att tant ska kunna komma ut på någon 80/90-klass till sommaren, lokal. Sedan vila någon vecka efter betessläppet, om nu tant håller sig frisk och kry såklart. Så ser planeringen ut och för en gångs skull är jag supertaggad att hålla den   


formen ska vi få tillbaka!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards