tantgigant

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Hon är fantastisk!

Av Susanne Jonsson - 31 juli 2011 19:30

Nordblomma! Sto SM-vinnare 2011 med 9 längder då hon krossade Vessle Jahna till galopp strax innan mål men hade vunnit även om hon hållt sig i trav. Nytt svenskt rekord för svenskfödda ston 6 år och äldre med oryckta tussar och huva!


Stora gratulationer till Gunnar Melander och kompisen Pernilla som är hästskötare och tränar detta fantastiska sto   Dessutom var hon helt oberörd av loppet när hon gick till dopingstallet.


 



 
 
Josefine

Josefine

1 augusti 2011 16:19

Sv: Ja precis! Hur visste du det? :)

http://svartogul.blogg.se

Susanne Jonsson

1 augusti 2011 21:20

Driver www.haststam.com och han har varit och tävlat på hemmaklubben Kramfors Ridklubb en gång där jag fotade honom =) Har en tjej som jobbar med fjordingarna på våran sida och hon blev lite skeptisk att Gräbban är mor till 3 korsnings-helsyskon när hon var så pass gammal själv så ville bara få det bekräftat att det verkligen stämmer =)

 
josefine m. ridtravaren Bellie

josefine m. ridtravaren Bellie

3 augusti 2011 17:31

SV; Jamen just ja! Du hade ju oxå en IW. Ja jag sålde min med sorg i hjärtat, haha. Så får hoppas hon ändrat sig så pass att den ligger bättre, och nu när jag kan rida bättre och hon är mer utbildad så är det enklare att känna hur hon går i sadlarna oxå. Så jag tror det kan bli bra! =) Önskar det fanns lika mkt bruna ute som svarta dock. haha :P Dom svarta finns ju alltifrån 3000 till 6000:-

Ja men jag har ju ett svart.. Ska till stallet imorgon, ställer en påminnelse på mobilen så ska jag plocka hem de :)

http://minfux.blogg.se

Susanne Jonsson

6 augusti 2011 16:10

Gäller att hålla utkik så man får första tjing på de nya annonserna så att säga ^^

Kolla gärna så snart som möjligt, ska på träningsläger 19-20 augusti så hade varit kanon om ja hade haft det tills dess isåfall =)

 
marina

marina

10 augusti 2011 23:34

Vilken snygging!!!

http://www.marinasmonte.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jonsson - 17 februari 2016 22:33


Nästan, åh så nära men ändå långt borta. Det kom snö, perfekt att galoppträna i och sen kom ösregnet och plusgraderna och så helt plötsligt mer snö och kallgrader. Fin snö men med en mindre fin skare under som bara tillåter skritt, tyvärr är inte gal...

Av Susanne Jonsson - 2 februari 2016 12:11

Konstigt nog infinner sig sällan lusten att blogga längre, trots att jag förmodligen spenderar alldeles för mycket tid framför datorn.   Nåja. Det rör på sig bland hästarna här. Stårsa kom hem för 1,5 vecka sedan. Hon hade några tuffa dagar med a...

Av Susanne Jonsson - 6 januari 2016 22:42



Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont här i livet.   Borina ska vi kolla upp för hon har inte känts helt hundra ända sedan hon kom hit, har musklat sig riktigt fint men det finns frågetecken kring den hästen fortfarande. Fått sig en genomgå...

Av Susanne Jonsson - 12 december 2015 19:55


Lite nysnö ovanpå blankisen gjorde det hela lite mer spännande. Gjorde säsongens första vurpa imorse, tack för den. Syster har kört Borina med tryckvagnen och Moniqa fick gå som handhäst bakom då jag jobbar hela helgen och hinner inte köra henne....

Av Susanne Jonsson - 10 december 2015 22:43


Mara fick en otroligt duktig hästkarl i speedcarten igår. Har varit osäker på om hon är allmänt sned, om hon har ont eller om den rackarn lurar mig med sitt galopperande då jag är så rädd om henne efter allt arbete vi lagt ner på att få henne rak. Ko...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länka


Ovido - Quiz & Flashcards